söndag 17 april 2011

Underbar helg och dopfilt del 5

Här har det varit en helt underbar vårhelg, mycket av snön har förvunnit, skööönt. Då jag tittar i rabatterna så har flera av de lökar jag satte i höstas kommit upp. Igår satte jag ihop mina nya altanmöbler det blev så fint, skall nu sy dynor och en duk till möblerna. Bild på möbler och dynorna kommer då dynorna är klara. Solen har skinit hela helgen även om det blåst mycket, så har jag suttit ute på altanen både lördag och söndag och stickat. Igår kväll bjöd jag sonen på middag hans sambo och barn har varit till Stockholm i helgen. Den bästa helg på länge. Här kommer dopfilt del 5 en närbild på mönstret, jag håller nu på med ytterspetsen, den stickas ju liksom i tre delar. Ytterligare en bild på dopfilten, hörnen skall sys ihop och ytterspetsen stickas runt hela filten.
Nu skall jag fortsätta att sticka på dopfilten en stund för att sedan titta på Mästarnas mästare.

Ha en fin kväll Kram Elsy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!