söndag 3 april 2011

Äntligen har våren kommit

Nu kan man säga att våren kommit det har regnat idag och flera plusgrader, kan nästan se hur snön sjunker ihop, sköööööönt. Var och köpte en rosen pelargon idag jag älskar dessa blommor kan ha hur många som helst Dessa vantar har jag stickat i garnet jag köpte av Fale Artut och hon kallade det tallmon, de blev så fina och det var roligt att sticka igar´net.
Har hunnit med en tur till loppisen Blå Porten i Ärlandsbro och hittade dessa gamla hyllremsor i pappar.De skall min äldsta dotter få.
Hittade även denna burk från Örebrokex även den skall min dotter få, hon bor i Örebro, vilket även jag gjort tidigare så jag kommer ihåg då kexfabriken fanns och man åkte och köpte kex .
Ska nu ha en skön söndagskväll framför TV:n och en stickning som sällskap.

Ha det så gott Kram Elsy

2 kommentarer:

  1. Vilka mysiga vantar. Och kul när garnen har namn.
    Kan tänka mig att det är Lena som ska få de där godbitarna. Den burken verkar ha varit med om mycket!
    Hoppas du får en bra vecka.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Åh vad glad jag blir, älskar dessa Örebro-kex är så glad för den jag köpt innan och blir lika glad för denna och hyllremsorna ;o)
    Som barn gillade jag inte alls perlagonier det är de sista 5-6 åren som jag blivit helt såld på dem ;o)
    Ha en underbar vecka!
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!