måndag 25 april 2011

En god förtsättning och del 7 av dopfilten.

Jag har haft en helt underbar påskhelg. Mycket tack vare det fina vädret och framförallt besöket hos min vännina i Östersund. Vi var till ett litet rökeri på Frösön och köpte helt fanatastiskt gott rökt ren och sik mm. Vi var även en sväng på stan och fikade. Hon bjöd på fantastiskt god mat. Igår åkte vi till hennes fina sommarstuga i Långsele.
Nu har jag stickt klart dopfilten så här såg den ut innan jag blötte och spände ut den. Så här det den ut nu då den är utspänd och ligger på tork. Helt klart det vackraste jag stickat. Kommer en sista blid på den då den är klar att skicka till Sorsele.


Igår då jag kom hem så invigde jag och sonen med familj årets grillande, smakade super gott.

Idag var jag och köpte en ny cykel, men det hände en olycka då jag skulle testcykla, jag åkte omkull och skrapde hakan, ben armar mmm repade glasögonen. Jag hade inte satt fast styret tillräckligt hårt, har lite styrka i mina händer så jag kan inte dra till skruvar tillräckligt, har nu fått hjälp så de sitter. Men det kommer att ta ett par dagar till innan jag ger mig på en ny cykeltur igen. Har även problem med mina knän och höft vilket gör att jag har lite svårt att komma upp på cykeln. Men, men jag kommer igen.

Njut av det fina vårvädret Kramar Elsy









2 kommentarer:

  1. Mamma då, du får ju ta det försiktigt =\

    SvaraRadera
  2. Mmmm håller med lillasis ta det lugnt, be M hjälpa dig att skruva till allt ordentligt....
    Ha en underbar dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!