torsdag 7 april 2011

Torsdagskväll och del 2 av dopfilt

Här kommer del 2 av dopfiltstickningen. Den stickas liksom i tre omgångar detta är mitten,. Regina silk är ett helt underbart garn att sticka i känns som att hålla i bomull. Nu får ni vänta på del tre om några dagar. Denna mössa har jag stickat i Marks och kattens Eco babyull efter ett mönster i
Stickat i ekologiskt ull- Mjukt och gott garn att sticka i. Det är mitt barnbarn som får vara provdocka. Nu är det torsdagskväll och bara en arbetsdag kvar. Här har det regnat idag, skönt. Jag har städat huset sedan jag kom hem så nu är det bara att helghandla lite i morgon sedan blir det en slappar helg, hoppas att snön försvinner från altanen så jag kan sitta ute och sticka.

Ha det så gott och njut av våren Kram Elsy

2 kommentarer:

  1. Du är ju en hejare på stickning! Låter skönt att kunna sitta ute och sticka. Jag tittade på mitt sitthörn där ute, snöfritt där nu, alltså i stugknuten. Mycket kattbajs där, grrr...

    Nu har vi noll och mulet. Härligt med mera vår, dagg för dag!

    Ha en fin fredag!

    kram

    SvaraRadera
  2. hihi stackars S han ser inte för glad ut ;o), ska bli kul att se filten klar sen!
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!