tisdag 19 april 2011

Påskveckan och dopfilt del 6

Nu är det som sagt påskveckan, är en kort vecka att jobba, slutar lunch på skärtorsdagen och är sedan ledig i fyra dagar, vad skönt.
Här kommer nu våren med stormsteg, så här ser det ut i en av mina rabatter nu, detta är lökar som jag satte i höstas, tycks ha tagit sig var lite nyfiken. Här är del 6 av dopfiltsstickningen, har nu börjat på tredje sidan med kantspetsen, är så nyfiken på att se hur den kommer att bli, då den är klar. Ska sticka lite ikväll och i morgon så jag hoppas på att hinna sticka hela tredje sidan. Påskhelgen blir det inget stickande då jag har annat för mig.

Vad besviken jag blev då det grå garnet till Alma tröjan, inte räckte och inte får jag något nytt förän 2 maj, hade hoppats på att få den klar men men.

Ha en fin kväll och njut av våren Kram Elsy



1 kommentar:

  1. Så härligt med plantor som vill upp! Här börjar det snart hända i rabatterna... lite senare än hos dej.
    Spännande att få se dopfilten bli klar!
    kram

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!