tisdag 14 september 2010

Borta bra men hemma bäst

Kom hem till Härnösand igår vid 17-tiden, skönt att vara hemma. Tog hela kvällen att plocka upp det jag handlat. Kommer senare att lägga in bild på allt garn mmmm som jag köpte.
Under sommaren fick jag en vattenskada i huset jag hyr, det forsade vatten från taken i hela huset. Då jag kom hem igår så säger in hyresvärd att de imorgon(onsdag) och börjar att byta tak och måla det sedan har jag fått nya tapeter till hela huset som jag kommer sätta upp, kommer att bli mycket fint.
Under mina dagar hos mina döttrar och deras familjer så hann jag ändå att sticka lite blev 3 par lusesockor och 1 par lucevantar. Bild kommer.
Är nu åter på jobbet, arbetslusten har ännu inte infunnit sig, men ska nu ta mig i kragen.
Ikväll blir det att plocka undan innan hantverkarna kommer imorgon.
Ha en bra dag och var rädd om dig/Elsy

2 kommentarer:

  1. Skönt att det blir gjort nu, då vet du vad du har att göra sen ;o)
    Kram/dotra

    SvaraRadera
  2. Hej Elsy,
    vad pysslig du är på att sticka! Roligt att du har blogg du med som din dotter Lena. Nu förstår jag var hennes händiga sida kommer ifrån! Hon är makalös på gjuteri och brodering! En väldig go tjej som jag fann direkt hos med, mycket skratt tillsammans med ditt barnbarn R, när jag var där på Öppet hus!

    Ha det mysig hösttisdag!
    Kram Elin

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!