fredag 26 november 2010

Nu är det äntligen fredag

Här har det varit några dagar med snö och storm, har yrt ordentligt, men lagom till jag kom hem och började skotta snö så slutade det att blåsa. Såååååå skönt.
Jag stickar och stickar på tomtar sockor och vantar, hade stickat en hel del men allt har gott åt, jag måste ju ha lite med mig till julmarknaderna. Blider kommer att komma då jag monterat tomtarna och fäst trådar på sockor och vantarna.
I helg blir det till att göra adventfint, baka lusekatter och pepparkakaor och dricka lite glögg.
Här är ytterligare en blid på mina fina orkideer.Denna köpte jag för några år sedan på Hötorget för 50:- och den blommar minst en gång varje år och är alltid lika fin. Nu är det dags att sätta sig i soffan med en stickning och en mugg glögg.
Ha det så gott och var rädd om dig /Elsy

3 kommentarer:

  1. Vilken orkidé!!
    Jag har en överraskning till dig inne hos mig. Hoppas du får en bra lördag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Jag har lagt ut "mönstret" till sjalen under den 26 november. Lycka till!

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!