måndag 29 november 2010

Haft en mycket bra helg

Nu är det åter arbetsvecka. Har idag jobbat som vanligt. Imorgon skall hela arbetsgruppen åka till Storhogna och sova över en natt. Skall bli mycket roligt då jag aldrig tidigare varit på hotellet. I lördags så snöade det en hel del och blåste, så här vackert vart det igår, vinter kan man säga. Lördagen ägnade jag och barnbarnen till att baka pepparkaor, oj vad det doftade gott.
Igår blev det lusekattbak, känns nu att julen närmar sig.

På em kom min älskade var så gott att ha honom här. Han skulle till Sundsvall och titta på en bil. När han kom tillbaka hade jag lagat lite god mat till oss och och ett gott vin. Han har nu slutat jobb som rektor och gott i pension. Jag har några år till att jobba, men längtar till att få sluta och kunna ägna mig åt mitt hantverk.

Naturligtvis har jag stickat en del i helgen och läst en del bloggar.

Ha det så gott och njut av vintern/Elsy


1 kommentar:

  1. Ska göra pepparkaksdegen idag här så får vi baka i morgon kväll!
    Ha en finfin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!