onsdag 25 januari 2012

Det blev en ny TV

Det blev inköp av en ny TV i fredags, så nu är det bara att sitta i soffa titta på Tv och sticka med en värmande bras i kaminen. SUPERSKÖNT.
Jag var ledig i fredags och måndags från jobbet, på fredagen kom min älskade och vi hade en skön helg. På måndagen hann jag göra klart sådant som låg och väntade, strök,sydde i dragkedjor i två par byxor mmmmm sådant som är så tråkigt att göra men oj så skönt det är då det är gjort.
Min son kom in i förra veckan och frågade om jag kunde sticka honom ett par raggsockor så det gjorde jag de är stickade i rester, är säkert 20 år sedan jag stickade strumpor till honom senast. Detta är min mysteriesjal jag stickade den Pure Woll Alize Cashmira Fine inköpt i Alanya, ett helt underbart garn att sticka.Kommer att köpa många nystan av detta garn vid nästa Alanya resa.


Lovikkavantar stickade till mitt barnbarn Simon 7 år han kommer ibland och ber mig sticka något till honom.



Lusevantar till barn stickade i Drops Karisma.





Sockor stickade i Schoppel Wool, min första par sockor med istickad häl






Nu äntligen har vintern kommit hit i helgen kom det ca 15 cm snö och det var mellan 10-15 grader kallt.

Jag ska i morgonkväll på Stickcafé hos Eva som driver Webbutiken sticklust. Bor ni i Härnösand så kontakta henne så går det bra att även komma och köpa garn hemma hos henne.

Ha det så gott och kramar till er alla Elsy









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!