tisdag 10 januari 2012

Nu går vi mot ljusare tiden

Igår var jag ledig började jobba 75 % 1 januari helt underbart. I går tog jag bort julsakerna och slängde ut julgranen och idag var det jobb. Kommer att vara i Stockholm under torsdagen och fredagen och stannar där sedan under helgen hos världens bästa väninna Sussane.
Här har det kommit lite snö och det är omkring minus 6 grader.
Var under helgen hos min älskade i södra Lappland då vi åkte hem var det en stor renhjord på vägen och vi såg även älg,korp,ripa och en vesslaSå här vacker soluppgång är det hos min älskade.

Idag kom del 4 på mysteriestickningen så del blir att börja med denna del ikväll så nyfiken på att se hur sjalen blir.

Det är några som undrat över vad det blev av mitt garn som jag glömde i Turkiet då jag var där i Juni. Garnet finns säkert kvar, men då jag var i Alanya i oktober så hittade jag inte till kontoret där det kunde tänka vara, Men det gör inte så mycket köpte ju en del nytt då.

Ni får ha det så gott Kramar Elsy


4 kommentarer:

  1. Underbara bilder för oss sörlänningar. Inte ofta man stöter på renar härnere, haha.
    Jag jobbar också 75%, alldeles perfekt tycker jag.
    Ha en fin kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga Lappland...längt' hem! Blir till påsk....fina bilder du bjuder på - tack!

    SvaraRadera
  3. Skönt att få lite mer tid till annat!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  4. Nå bra! Nu behöver jag inte längre fundera vart garnet försvann :)

    Härliga bilder!

    Hoppas du hade det bra i Stockholm!

    kram

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!