lördag 9 juli 2011

vävning, stickning och fiske i sommarvärmen

Vilket underbart sommarväder i har, vilket gör att jag inte hinner med att blogga så mycket som jag vill men här kommer lite uppdatering. Händer inte så mycket i mitt liv just nu förutom att jag jobbar och även så i helgen då jag har beredskap och måste hålla mig vaken till kl 1 på natten så då har jag suttit och vävt, helt underbart att ha en nästan ny vävstol vävandet går som en dans.Här är lite vantar som jag stickat då jag suttit ute till sent på kvällen, bra att ha till kommand ehöst7jukförsäljning.

Den här fina abborren kom mitt barnbarn hem med idag den vägde 387 g hon var så stolt.



Blir nu till att väva en stund är några timmar kvar till det att ajg får krypa ner i min nybäddade säng.

Ha det så gott och njut av sommarvärmen Kram Elsy





4 kommentarer:

  1. Så mycket du hinner med!
    Vackra vantar!
    Jag förstår att hon var stolt över abborren. Vilken känsla att dra upp en så stor fisk!
    Ha så bra!

    SvaraRadera
  2. Men jisses vad du stickar på!! För mig är det barnbarnsunderhållning som gäller i två veckor - puh!

    SvaraRadera
  3. Men oj...åker du till Lycksele och Åsele..har du några "rötter" här/där i närheten? Vi får planera ett annat år att vi ses...nästa söndag kommer äldste sonen med familj och då blir det livat i luckan igen. Det skulle vara kul att träffas....
    Åsele marknad var vi alltid på när barnen var små och sedan har det varit uppehåll med det. Men det blir säkert igen att vi åker dit när barnbarnen växt på sig...i år blir det att vi åker till gränsmarknaden i Tärnaby med familjen som kommer. Vilket härligt väder vi har haft hittills här!

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag blir sugen på att väva!! Skrev säkert det i en tidigare kommentar också, men det är ju så avkopplande att sitta där och plocka in efter hand vilka färger man vill ha.
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!