tisdag 19 juli 2011

Jag känner mig rik

Nu är det sommar och vackert väder vilket innebär att någon längre tid vid datorn blir det inte. Men här kommer ändå lite uppdateringar.
Jag känner mig rik just nu har gjort rabarbersaft och rabarberna har jag fått av en arbetskamrat och sedan tog jag med alla rabarber som fanns i Lycksele hos en vän.Igår hittade jag jordgubbar till bra pris hos Söråkers grönsaker åker dit ca varannan vecka och köper Grönsaker, om ni är i närheten så tycker jag att ni ska åka dit och handla. Det som säljs där är obesprutat.

Helgen har jag tillbringat i Lyckseletrakten, vi hade tänkt plocka hjortron men hittade inga mogna men däremot en myr som var alldeles röd av halvmogna bär, hoppas att de får sitta tills de mognar, för då kommer det att plockas bär.

Då jag bara hade några km kvar till min vän så såg jag dessa vackra älgar (klicka på bilden så syns de bättre)



På söndagen var vi en sväng till Åselemarknad innan jag åkte hem.

Har inte blivit så mycket stickande då jag mest vävt då jag haft tid.

Till helgen kommer min syster och svåger hit upp, är några år sedan de var upp sist. Ska bli kul att träffa dem.

Ha det så gott kram Elsy





3 kommentarer:

  1. Vi har haft mycket rabarber i alla år. Just i år råkade det sig att vi inga fick, riktigt konstigt. Här är det snart vinbärstider. Blåbären är mogna, men jag vet inte om jag vågar mig i skogen, för här finns björn nuförtiden. Jag som t o m har respekt för älgen. Var du faktiskt sådär nära dem? Hujdå! :)

    Jag bloggar inte heller så tätt i sommar. Det finns så mycket. Skriver inlägg nu och då, när jag råkar vara nära en dator. Idag far jag tillbaka till sommarstugan (=villan som vi säger här) och skall sitta med handarbete, radio, tidningar, böcker. Simma! Njuta!
    kram

    SvaraRadera
  2. Bakom gamla ladugården växer massor här, men det är av gammal sort och innehåller mycket oxalsyra och jag har njurproblem så jag vågar bara äta rabarberkräm en gång under hela sommaren.

    Här är hjortronen också röda...hoppas att de hinner mogna medans vi är kvar häruppe!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Härligt med hemmagjord saft och sylt! Igår var jag ute och plockade hallon, underbart rogivande. Nästa vecka bär det av till Dikanäs där jag hoppas få tag på lite hjortron och blåbär.kram marléne ps/vantarna såg underbart fina ut!

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!