måndag 10 januari 2011

Mildare väder

Kan ni tänka er DET HAR INTE SNÖAT på ett dygn och temperaturen har pendlat mellan någon minus och plusgrad, riktigt skönt. Snön har nu sjunkit ihop en del.
Har idag börjat jobbat efter 5 dagars ledighet, hade gärna varit hemma några dagar till.Men nu är det som det är.
Igår så gjorde jag klart en del stickningar som det bara var att fästa trådarna på så nu är det gjort.
Denna halsduk har jag stickt i M&K babyull. Min första storkrage har jag stickat i Red Heart Romy inhandlat hos Perssons garn i Umeå. Jätte skönt att stick med och mjuk blev den
Dessa Lovikkavantar är till två av mina barnbarn i Örebro, så de är nu påväg med posten till dem hoppas att de kommer fram i morgon (tisdag).

Jag har nu kommit igång ordentligt med min väv, är så otroligt roligt, vill bara sitta i vävstolen, men det finns annat att göra också..............
Började igår på en del nya stickningar, bild kommer en annan dag. Blev lite plats i hyllorna så jag kan fylla på med mera garn.............
Ha en fin kväll Elsy


2 kommentarer:

  1. Men otroligt vilket stickande! Härliga saker du gör. Halsdukarna är sååå fina!

    kram

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket för vantarna mormor! :)
    Kram/Ronja

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!