måndag 22 november 2010

Ett år sedan mamma dog

Idag är det 1 år sedan min mamma dog. Har svårt att förstå det, kan ibland tänka "nu ringer jag och frågar mamma" men kommer i samma stund på att hon finns ju inte.
Min mamma var inte den som hade några fina krukväxter förutom orkideer. Då hon dog så hade hon flera orkideer som blommande, min syster kom då på ideen att göra en bukett till kistan av dessa så vi klippte ner alla blommande orkideer och lämnade dem till blomsterhandel i Pålsboda som gjorde en mycket vacker bukett av dem.
Sedan tog jag med en orkidee hem som stått i fönstret och nu på årsdagen blommar den med 18 blommor och 6 koppar. Är det en hälsning eller.....................Saknar dig mamma och även pappa som dog för många år sedan.Kramar till er alla Elsy

2 kommentarer:

  1. Åh vad fina dom är! Har två stycken här hemma som börjar knoppa också, tror hon sitter där uppe och har koll på oss :) Stor kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin idé att göra en bukett av orkidéerna. Och så fint den blommar nu. Ja, ibland kan man fråga sig vad som händer.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!