fredag 5 november 2010

Beredskapshelg

Denna helg har jag beredskap fredagkväll mellan 18:00-01:00 och lördag från 15:00 till 01:00 så det är bara att hålla sig hemma. Ska kunna vara på arbetet inom 20 minuter. Hoppas att det blir lungt.
Så jag skall tapetsera hallen så det blir gjort. Har ikväll rivit bort de gamla tapeterna och spacklat.
Alla Helgonahelgen är så vacker med alla ljus på kyrogården. Ska i morgon kväll gå till minneslunden och tända ljus för mina nära och kära. De är begravda ca 50 mil från mig, känns ibland jobbigt.
Annars så är det höstrusk här.
Idag har min snälla kompis Thomas satt på vinterdäcken. Det finns ingen omtänksammare person än han, straxt innan jag slutar jobbet för att promenera till honom och hämta bilen så ringer han och säger jag hämtar dig det regnar ute.Hans fru Anneli har den finaste man som finns(förutom min älskade).
Nu skall jag frosta ur frysen, skönt då det är gjort.Sedan blir det att hålla sig vaken med en stickning.
Ha en fin helg kram Elsy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!