söndag 13 mars 2011

Åter hemma med massor av energi

Kom igår hem vid 16-tiden från Klövsjö. Har haft det så fantastskt roligt tillsammans med mina kära. Kul bara det att de vill ha med mamma i en hel vecka. Detta är sista bilden från Klövsjö för denna gång titta på de vackra istapparna. Var igår jättetrött då jag kom hem så jag gjorde inget utan gick och lade mig tidigt och sov hela natten. Vaknade full med energi.
Det jag började med i morse var att frosta av frysen, jag tycker att det är roligt. Men såg också att det behövs putsas förnster, torkas väggar, skåp mmmmmm fmen det år vänta till kommande helger.
Jag har idag fästit trådar på vantar som jag skall tova, har fästit trådar på de små lusetröjor som jag stickade i Klövsjö, har även siksakat för armar och sprund. Min sjal Stjärnhop har jag också sytt sömmar och klippt isär så nu är det bara kanten kvar att sticka skall börja med den i kväll.
Det bästa av allt är att jag nu är klar med sjalen som skall till Umeå, den får ligga några dagar och trorka, innan jag skickar iväg den. Den bliv superfin, funderar på att sticka en till mig själ, få se när tiden räcker till.

Nej, nu när jag tittar ut har det börjat snöa, vill inte ta sluta av denna vara, denna vinter. Nu skall jag inta soffhörnet och Stjärhop.
Ha en fin söndagskväll kram Elsy

2 kommentarer:

  1. Det kom lite snö i morse men det smällte bort ganska direkt.
    Ha en fin vecka!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Åh vad mycket fint du gör. Den sjalen var så vacker.
    Nu har jag - äntligen - fått in något handarbetat på min blogg. Vet inte hur länge sen det är jag lovade dig att visa det, haha. Men bättre sent än aldrig.
    Hoppas du får en bra vecka.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!