måndag 13 december 2010

Luciadagen

Nu är jag hemma från min resa till Örebro. Varit mycket roligt att träffa min dotter och barnbarn.Tack Lena och barnen, känns så bra att få dessa dagar tillsammans med er. Längtar redan till nästa gång.
Var igår på julmarknad i Wadköping, mycket folk och jag fick sälja en del och framförallt är det roligt att träffa så många vänliga människor,
Då jag inte är hemma så vaktar tomtemor och tomtefar mitt hem, känner mig trygg då. De köpte jag för många år sedan av en kollega i Storfors som kände till en kvinna på Västkusten som gjorde dessa vackra tomtar. Dessa två sjalar stickade i Drops Vivaldi och i rätstickning på st nr 8 ökade 1 maska varannat varv i varje sida. De är till två arbetskamrater. Läckra färger.
Nu skall jag koka Luciakaffe till mig det blir lussekatt, pepparkaka och glögg till.
Ha en fin luciakväll kram Elsy

1 kommentar:

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!