fredag 3 december 2010

Äntligen fredag

Sitter på mitt jobb och har några minuter över. Så det blir ett kort inlägg. Här är det fortfarande kallt men oj så vackert. Älskar snön. Om ni eller någon känner att ni känner som inte har det så gott ställt så kolla följande länk. Julen närmar sig och för mig och min familj är det en glädjens dag, önskar att det vore så för alla men det är inte så, idag lever flera hundra tusen barn i Sverige i fattigdom och i år är det värre än någonsin, för det första så önskar jag att regeringen gör något åt detta men tills dess så tänkte jag göra lite reklam för en sak som Katrin Z gör just nu, (ibland hamnar jag på hennes blogg, tycker att hon är väl provokativ men efter att hon fick barn har man också sett en annan sida av henne), hon fixar nämligen så att alla dem som har det riktigt dåligt nu till jul ska kunna få något att ge barnen i julklapp till ett värde av ca 300 sek, så vet ni någon som har det riktigt kämpigt till jul eller kanske du själv så tipsa dem om detta, det kanske ger familjen/barnen en lite lugnare jul....... Ha en fin helg många varma vinterkramar Elsy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!