tisdag 12 oktober 2010

Vad jag har det bra

Jag funderar ofta över att jag har det så bra och kan ibland tänka, hur länge är det så? har nu insett att jag inte skall tänka så utan njuta av det jag har.
Jag har mina älskade barn och deras familjer,barnbarn är det finaste som finns.Jag bor i ett fint gårdshus som jag hyr av min son och hans sambo.
Här är en bild från vardagsrummet, det kommer nog att bli ca 20 tavlor mindre nu.......Vad tycker du Anka? Igår kom denna underbara bok, finns inte ord för hur fin den är kommer att göra flera av vantarna i mitt växtfärgade garn som legat i många år. Blir som förtrollad då jag tittar i den.

Denna klänning håller jag på att sticka till Pia som tagit över Perssonsgarn i Umeå. Om ni är i Umeå så tycker jag att ni skall besöka henne.


Nu skall jag sätta mig i soffan med stickning och njuta av mitt nytapetserade hem, är så nöjd.

har blivit lite dåligt med stickandet senaste månaden. Men nu kommer det att ta fart igen.

Njut av höstmörkret och tänd ljus /Elsy



2 kommentarer:

  1. Så fräscht ju! :) Du kan väl starta en hel tavel-butik nu? :p kram

    SvaraRadera
  2. Visst är den för härlig den där Vantboken! Värd varenda krona!! Härlig kvällslektyr i sängen ;-)

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!