onsdag 6 oktober 2010

Ledig i fyra dagar

Jag är nu ledig i fyra dagar semester imorgon och beredskapsledighet fredag och sedan är det helg.
Jag kommer att ägna dessa dagar till att tapetsera och städa har tänkt få klart köket och vardagsrummet. Har spacklat och torkat luckorna och gjort rent spisen i köket ikväll.
Nu börjar sovrummet att ta form, kommer bild imorgon.
Sedan måste jag berätta någont roligt jag har fått frågan om jag vill sticka till en garn affär i Umeå Persson Garn eft. Tackade givetvis ja så första garnpaketet kom med posten idag, skall sticka en liten barnklänning, jättekul. Sedan fick jag en förfrågan idag om jag vill vara med på ett öppet hus i Bjästa i nov och tackade också ja till detta, är en del inbjudna hantverkare som kommer. Så visst händer det lite här.
Igår så beställde jag Vantboken en helt fantastisk bok men dyr den kostade 595:- var bara tvungen att ha den. Var in på hemslöjden och tittade i den så jag vet att den är bra.
Ha det så gott Elsy

2 kommentarer:

  1. God Morron Mams! Skönt med lite ledigt, har ju den där coachingkursen (9-14) idag sen är jag också ledig fyra dagar ;o) Hoppas du hinner få klart det du vill, här ska vi måla på höstlovet, Oscars rum, hallen och köket, ev att jag tapetserar i köket ovan bröstpanelen, gjorde ett underbart fynd på B&B igår, så glad ;o)Så kul att du får stå och sälja lite i november ;o)
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Du kommer att bli helt salig över Vantboken. Slog till på den när jag var på stickkurs i går (torsdag).....oj oj...den kan man ha som godnattsaga på kvällen ;-)
    fast det blir väl litet svårt att somna kanske för man ligger och planerar vantar. En ögonlystbok i stora mått!

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!