onsdag 12 november 2014

Nu längtar jag efter snö.

Har gått flera månader sedan jag skrev sist men det har varit en del förändringar i mitt liv som gjort att jag inte skrivit men nu känns allt mycket bättre.
Som jag skrev tidigare så hade jag försäljning bugdegården i Henriksfjäll och det gick bra med försäljningen. Jag var i Henriksfjäll två veckor i juli och var åter där en vecka i september för att fiska. Sedan blev det en vecka i Alanya tillsammans med tre stickvänner så det blev en del garn inköp.
Till nästa sommar kommer jag att ha en utställning på Bygdegården i Henriksfjäll där jag kommer att visa mina alster som är stickade i växt och svamp färgat garn.
En vacker myr i Henriksfjäll.
 Det här kom jag hem med från Alanya så nog har jag garn så jag klarar mig över vintern.
 Denna gröna sjal har jag stickat i två-trådigt växt-och svamp färgat garn och det gröna är två-trådigt Tuna garn. Denna sjal kommer att finnas med på utställningen i Henriksfjäll.
 
Jag har startat en Facebook sida som heter Elsys hantverk där kan du se mera vad jag gör och det mesta där är till salu.
Nu ska jag sätta mig i soffan och sticka en stund, det piggar upp i denna grå och disiga novemberkväll.
Ha det så gott och var rädd om dig.

1 kommentar:

  1. Så roligt att du är tillbaka efter den långa pausen.
    Som vanligt har du hittat en massa nya garner i Alanya. Minns att du en gång glömde (eller tappade bort?) dina garner där...
    Fin sjal!
    Ska kolla på fb!
    Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!