onsdag 8 juni 2011

Hemma från Alanya och befinner mig nu i Örebro

Jag har semester och har nu under ett par veckor även semester från sjalstickningen Stjärnhop, men kommer igen om en vecka. Jag har 10 minskningsvarv kvar innan jag skall klippa upp och sticka kanten. Är hemma från min resa till Alanya, den var helt underbar varm och gott mitt barnbarn trivdes som fisken i vattnet, han badade och simmade minst 5 timmar varje dag i poolen, han ville inte till havet och så fick det bli.

Han upptäckte även att apelsinerna var mycket godare där änn i Sverlige han åt minst 5-6 varje dag, han älskar apelsiner.

Jag hittade ett par garnbutiker och köpte en hel del garn super billigt och mycket vacket var garnet. Men sedan hände det som inte får hända jag glömde kvar väska med garnet på hotellet då vi åkte hem, upptäckte det på bussen till flygplatsen, så jag kom hem med endast 9 av ca 40 nystan garn........Men vad gör man....Jo jag pratade med resebyrån och det skulle hämta väskan med garnet och förvara den till oktober,(men de sa att de inte kan ansvara för den), då jag skall till Alanya igen. Om inte får jag köpa nytt då garn var super billigt.

Just nu befinner jag mig hos min dotter och barnbarn i Örebro, mitt äldsta barnbarn tar studenten på fredag.

Ha det så gott och njut av sommaren



4 kommentarer:

  1. Ser att barnbarnet trivs, han ser så nöjd ut :)

    Vilken otur med garnet. Sånt får ju inte hända! Kanske det lyckas att du får tillbaka garnet i höst... Hoppas.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig resa och fynd du gjorde...hoppas det ordnar upp sig så att du får garnet till hösten. Du ska se att du får det ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag ska åka till Alanya 16 sept 2012, jag är väldigt intresserad av garn/stickning/virkning, så snälla har du någon adress och vad heter garnbutikerna som du besökte i Alanya. Hoppas på svar/Mvh Anki

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!