torsdag 18 augusti 2011

Här händer det lite saker.

Tiden går så fort då det är roligt och händer roliga saker. Här har det varit ett par dagar av regn då blev dessa mattor klara. Håller nu på med en matta som går i höstensfärger, bild kommer då jag klippt ner den. 14-16 augusti var jag och en nära vän till Tallin på en kryssning, vi hade tur med vädret hela tiden.Dessa vackra träknappar köpte jag för en billing penning.

Garn var jag också tvungen att köpa det är ullgarn och det var ca halva priset mot här hemma, bra att ha.



Efter en gata såldes det vackra blommor mycket billigt, hade gärna köpt med hem om jag varit säker på att de klarat sig.





Jag har även varit en del till skogen och plockat kantareller, har blivit några liter. Hoppas att jag kommer iväg en sväng till helgen så jag får fylla på vinterförrådet.

Sedan har jag bytt jobb, fick frågan om jag ville jobba med insats i stället för utredning, naturligtvis svarade jag,jaaaaaaaaaaaa. Tycker att det är roligare att jobba med insatsärenden.

Ska nu sätta mig i soffan och sticka klart ett par knästrumpor är bara hopptagningen på stista strumpan kvar,

Ha det så gott och njut av augusti kram Elsy








2 kommentarer:

  1. Vilken trevlig resa du har varit på ;-)

    träknappar doftar så gott!
    Kul att du gillar ditt "nya" jobb....

    SvaraRadera
  2. Vilken energi du har. Och så fina garner du fått tag i. Bra att passa på när man får tag i det så billigt.
    Dina trasmattor är så fina. Visst är det rofyllt att sitta och plocka in sina trasor?
    Hoppas du trivs på ditt nya jobb.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!