måndag 10 oktober 2011

Nu är jag hemma efter en vecka Alanya

Kom hem igår em efter en vecka i mitt älskade Alanya tillsammans med min syster och en barndomkamrat till oss. Vi hade tur med vädret varm både i luften och vattnet så det blev en del solande och badande,
Hittade vid denna resa en helt underbar garnaffär Samanyolu yun som ligger på Galatasararay Cad. Detta garn köpte jag samt en massa rundstickor de kostade endast 6 kr styck i svenska pengar, för allt detta betalade jag ca 380 kr för. Ni måste besöka denna butik om ni åker till Alanya. Kvinnan i blått ägde butiken och hon stickade tillsammans med en kvinna från Danmark och några turkiska kvinnor,stickträff.


Se så mycket garn det fanns går inte att beskriva känslan då man kom in, måste upplevas.










Köpte garn till denna tröja i röd/svart melerat garn kolla in urringningen mycket vackert skall försöka sticka detta.





Nu är det åter jobbet som gäller och helger kommer att ägnas till att höststäd om jag hinner.........finns numera så mycket annat som drar.......

Skall nu sticka lite på en sjal som jag köpte garn till i Alanya bild kommer senare.

Det garn jag glömde vid en tidigare resa till Alanya hämtade jag inte då jag inte hittade till resebyrånskontor, glömde adressen hemma.

Ha en fin höstkväll Kram Elsy









2 kommentarer:

  1. Vilken härlig garnbutik som du hittade, rena paradiset för en garnkramare!

    SvaraRadera
  2. Hej Elsy! Så roligt att läsa om garnbutiken i Alanya. Vi har en lägenhet i Oba, och jag har hittat en favoritgarnbutik i Alanya. Nu kommer jag inte ihåg vad den heter, och det där med gatunamn är ju hopplöst i Alanya... Men den ligger i närheten av lilla busstorget.Du skrev ju ut gatuadress på "din" garnbutik, men kan du beskriva ungefär var den ligger? Jag kan säkert googla rätt på det, men om det finns nåt kännemärke i närheten får du gärna beskriva.
    Jag brukar alltid köpa resväskan full med garner när jag är i Turkiet, det är ju så otroligt mycket billigare. Men det jag saknat i de garnbutiker jag hittat är tunnare, entrådiga ullgarner , alpacka och ull-silkeblandningar. Hur var det med sånt i "din" garnbutik? Tycker det är mycket konstfibrer eller ull - 100% eller blandat med akryl. Nu är jag ingen superkräsen, jag hittade jättefina blandningar - 85% ull, 15% akryl t.ex. - sist jag var nere. Jag åker ner i februari nästa gång och ser fram emot att leta rätt på "din" butik! Mvh Gisela

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!