torsdag 20 oktober 2011

Härliga höst och stickning i skenet av ljus

Hösten har kommit med stormsteg,varit frost flera nätter och i helgen var domherrarna framme.Det sägs att när domherren har visat sig kommer snart snön. Jag tycker om hösten och sitter då gärna inne och stickar och tänder massor av ljus. Jag har nu stickat klart en del denna sjal är stickad i Fame och mönstret kommer från Drops.

Denna vad denna sjal är stickad i kommer jag inte riktigt ihåg, men mönstret kommer från Barbro i Värmland



Dessa vantar har jag stickat i ullgarn och tovat i maskin riktigt bra,





Ska snart gå in till sonen och hans familj och äta men. Barnbarnen skall vara med mig hela helgen.

Min snälla kompis Thomas skall byta till vinterdäck och även byta en lampa på bilen i helgen.

Ha det så gott och njut av hösten Kramar Elsy







3 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när det blivit höst, livet blir lite lugnare så.
    En liten undran - var kan man få tag i plattorna som du blockar sina fina sjalar på

    SvaraRadera
  2. Jätteläcker sjal, jag älskar verkligen trekanter! Har en fantastisk jag köpte av en äldre dam på Noramarken ett år...
    Vad du är duktig och energisk! Tack för att du delar med dig och visar oss andra som kan få inspireras lite!

    MVH
    Linnea Silversmed

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig sjal. Och vantarna såg varma och goa ut. Förstår inte hur du hinner med allt!!
    Ha en fin helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!