söndag 19 juni 2011

Nu är det slut på semestern och åter till jobbet imorgon

Nu är det slut på min semester, skall börja jobba imorgon. Men jag har två veckor kvar som jag sparar till oktober.
Har varit fint väder mina sista lediga dagar så då har jag passat på att vara ute och stickat så nu är Stjärhop klar och kommer att skickas till Perssons Garn i Umeå bara den torkat. Är nöjd med resultatet. Den är stickad i Fame och Fame Trend det fick åt exakt 2 hg mörkt och 115 g av det färgade.
Här ligger den på tork. Så här såg en ut då jag delat den.

Här är mitt spinnrocks fynd bara 100:- för denna kompletta spinnrock rena fyndet. Nu är det bara för mig att lära mig spinna.



Har nu på em varit ut och cyklat en bit och det gick bra så nu blir det cyklande till jobbet.

Jag lovar att jag skall ha hjälm på mig.

Ska nu skriva lite kommentarer, vilket jag varit dålig på under en tid, men bättring följer.

Har vissa dagar 30 besök men jag vet bara ett fåtal som läser min blogg, skulle vara kul om ni som är in skriver en liten kommentar så jag kan kolla era bloggar om ni har någon.

Ha en skön kväll Kramar Elsy





7 kommentarer:

  1. Elsy, va fin den blev.... mycket nöjd/Pia

    SvaraRadera
  2. Sjalen är makalöst fin....
    jag har massor med besök men det är bara några som kommenterar litet då och då....men det är väl som en annan gör, att man tittar på en massa olika bloggar och jag kommenterar inte alltid - det skulle ju ta en evinnerlig tid att komma vidare då ;-)

    jag hade inte köpt pilsakerna. Fatet har jag fått av min väninna Alis i Danmark och de andra sakerna är hemma hos henne. Hon flätar de mest fantastiska saker av egen pil.

    SvaraRadera
  3. Jag är inne och ser till dig mamsen :)

    SvaraRadera
  4. Och jag med :) emil

    SvaraRadera
  5. Härlig sjal! Vilket enormt jobb det måste ha varit...
    Jag är ju följare till din blogg, så jag ser när du skrivit inlägg. Nu har jag haft datorkrångel, som tack och lov nu åtgärdats! Kul med kommentarer!
    kram

    SvaraRadera
  6. Ojdå, är din semester redan slut? Själv ska jag jobba i lite drygt 3½ vecka till innan min börjar!!!
    Vilken vacker sak du tillverkat. Så fin med de där stjärnorna. Och spinnrocken lär du dig säkert att använda också. Du verkar ha sånt i fingrarna.
    Hoppas du fick en bra midsommar.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Hej igen Elsy, vill bara vidarebefodra lite av allt beröm som jag får för din sjal som du stickade. Stor kram från mej Pia

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!