torsdag 16 juni 2011

Bara fyra semesterdagara kvar

Tiden går ju så fort. Har bara fyra dagar kvar på min semester sedan är det till att jobba hela sommaren.
Men jag känner mig mycket nöjd med denna semester har fått vara med om så mycket och hunnit med så mycket, den bästa semestern på länge.
Jag åkte hem från min syster i måndags resan tog nästan 7 timmar men då stannade jag några gånger på vägen.
I söndag var jag med min bor och hans familj på loppis så det blev lite inköp bla en gammal skolbänk, en gammal bikupa och lite till.....
På söndag em åkte jag och min syster till den lilla gård vi växte upp på, kom upp en del känslor och funderingar och på kvällen träffade vi en barndomkamrat och pratade om vår kommande resa till Alanya vi tre åker dit den 1 oktober skall bli mycket kul.
Sedan jag kom hem har jag städat i två dagar så nu är det rent och fint känner mig så nöjd, trorkade att skåpluckr och lådor ,bytte gardiner, tvättade , torkade alla golv och har även hunnit med att plantera lite växter som jag tog med från min syster.
I lördags var jag en liten stund i Kumla på världs stickdagen och då köpte jag detta garn, det gröna kommer från Granhammar och det grå från Viby. De dagar jag var hos min syster passade jag på att sticka färdigt min sjal. Så nu skall jag spänna upp den.

Idag har jag tänkt att slappa och bara göra sådant som jag tycker är roligt dvs sticka skall försöka få klart den innre delan av Stjärnhop det är ca 10 varv kvar och jag har även tänkt förskeda en mattväv, längtar nu efter att få börja väva mattor.

Ha en fin sommardag och njut kramar Elsy



2 kommentarer:

  1. Så skönt att ha det nystädat! Känns ju bra att börja jobbet då allt är i ordning där hemma!
    Sjalen är så fin!
    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Men hua hua så mycket skoj du har gjort! Härligt att ha nystädat och det där gröna garnet är bara för underbar färg!
    Beundrar alla som har sådant tålamod att sticka sjal....hoppas att jag får det snart snart...

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!