tisdag 6 januari 2015

2015 och nya möjligheter

Nu är det slut på alla helger. Var under nyår upp till Henriksfjäll tillsammans med sonen och barnbarnen. Älskar denna lilla Lapplandsby. Vädret var inte det bästa riktigt kallt och även regn. På hemresan var det ishalka på vägen mellan Åsele och Sollefteå men sonen är duktig på att köra så det gick bra.
Vad händer framöver, jag kommer att hjälpa till på mitt gamla jobb ytterligare några veckor. I mitten av februari kommer jag att flytta till ett annat boende så jag har så smått börjat att packa och sortera i mitt handarbetsrum. Man samlar ju på sig en hel del.
Jag har stickat en del sedan sist denna tröja har jag stickat till en pojke i Garphyttan.
 Jag har även stickat en del vantar som jag tovat i tvättmaskinen här kan ni se hur de såg ut före och efter tovningen.

De rosa är stickade i svampfärgat garn.
Jag har numera en sida på Facebook som heter elsys hantverk säljer mitt hantverk via den sidan så titta gärna in.
Önskar er alla ett jätte fin 2015 .Kramar

1 kommentar:

  1. Fina vantar! Jag har inte stickat med sådant garn, som ska tvättas. Nog hört om det.
    Ska kolla fb!
    Må så bra!

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!