onsdag 7 augusti 2013

Semester

Även om jag inte har bloggat på en månad så ligger jag inte på latsidan. Jag har stickat min första Offe efter Lisas mönster och jag stickade den i Kauni
Jag har även hunnit med denna kofta efter ett Drops mönster den är stickad i Alpaca och Kid-Silk .
 Jag är så nöjd med båda koftorna. Offen har jag haft vid flera tillfällen och det är många som skulle vilja ha en. Få se om det kan bli så att någon som fyller är framöver kan få en i present.
Har syltat en hel del. Det  plockades ca 60 liter hjortron, 20 liter skogshallon och 28 liter blåbär så sylt har vi inför vintern. Bra att ha som "gåbortpresenter" barnen har gärna emot lite också.
 Igår började min semester och jag kommer idag att åka till mitt älskade Alanya och blir denna gång däe i två veckor. Kommer att bli en del garn inköp och lite annat. Hoppas hitta några vackra sjalnålar till mina koftor.

Jag har även suttit och nystat garn hade ju massor med härvor, har en förhoppning om att hinna nysa alla i sommar, jag har många kvar att nysta. Detta är bara en del av det jag gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!