lördag 2 mars 2013

Redan mars, vårmånad

Nu väntar en veckas ledighet vilket ska bli skönt efter några veckor av mycket jobb kommer att åka till Vemdalen med sonen och hans familj. Så dagen kommer att bestå av att baka och laga lite mat att ta med. Annars så är det ju första vårmånaden, känns inte så idag med blåst och snöväder.
Då jag var på stickcafé hos sticklust i torsdags så köpte jag dessa stickor Knit Pro Dreamz, var tvungen att testa dem så jag började på ett par sockor är så nöjd med dem.

 Lite stickat har det också blivit dessa sockor har jag stickat i 7 Bröder till mitt barnbarn hon ville ha ett par med kaniner.
 Terry han växer så det knakar han är så duktigt för att vara så liten.
En sjal har det blivit i restgarner av det jag växtfärgat och svampfärgat 2-trådigt ullgarn blev mycket nöjd med den.
Kommer att ha med en massa garn till fjällen så jag hoppas att jag får lite stickat. jag är inte den som åker skidor utan jag brukar ta långa promenader och bara njuta av naturen och om vädret tillåter sitter jag gärna i solen.
Blir det fint väder någon dag så kanske jag tar mig en tur till Röros, få se om jag hittar någon garnbutik där.
Ni får ha det så gott och njut av vårens ankomst Kramar till er alla.

4 kommentarer:

  1. Fina Terry!

    Sockorna med kaniner skulle vem som helst bli glad över. Jag stickar för det mesta med garnet Sju bröder.

    Min lediga vecka är slut nu, börjar jobb på måndag.

    Hoppas du får en fin vecka!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det var "glada" färger på de stickorna - måste kolla in dem.
    Röros är så vackert - en fin miljö.
    Förstår att du längtar norrut - både till hund och gube
    ;-))

    SvaraRadera
  3. Fina strumpor du gjort!
    Jag var över till Röros för två veckor sedan och hittade en liten "typ" hemslöjdsbutik som hette Husfliden kommer inte ihåg vad gatan hette. Där fanns iallafall mycket garn, jag köpte Rauma finull med mig hem. En butik som är värd ett besök.
    Ha en trevlig fjällvistelse
    Catharina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kon inte till Röros, men tack för tipset. Kommer säkert flera tillfällen. Hade helt underbart i fjällen.
      Ha det så gott Elsy

      Radera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!