onsdag 22 augusti 2012

Nu har jag semester efter det att jobbat hela sommaren

Nu är det ett tag sedan jag skriv men det har varit fullt upp på jobbet och mycket annat omkring mig. Men nu har jag semester till den 17 september känns så skönt.
Här kommer det lite uppdateringar min älskade har i södra Lappland plockat myyyyycket hjortron ca 30 kg. Då han var till mig för drygt en vecka sedan hade han med sig 12 kg som jag kokade sylt på så nu är förrådet inför vintern fyllt med hjortron. Jag är ingen riktig hjortron älskare, men det är bra att ha denna sylt som "gåbortpresent"

Av världens bästa Lotta fick jag en påse med kantareller det är gott.
 Stickat har jag också gjort så det ligger mycket i denna korg som skall monteras hoppas kunna börja lite idag med det.
Nu när jag äntligen har semester så kommer jag att njuta av den. Kommer i morgon att åka till min älskade i Lappland och blir kvar i drygt två veckor, skall bli så skönt finner en så skön ro i denna byggd.Förhoppningsvis blir det en del bär-och svampplockning. Kommer också att bli surströmming med  egen odlad mandelpotatis. Vi har också att vi någon dag skall baka tunnbröd.
Naturligtvis får stickningen följa med.
Ha det så gott och njut Kramar Elsy

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt med semester. Det kan du vara värd som jobbat tills nu.
    Nej, hjortron är ingen favorit för mig heller, men det finns många som uppskattar den.
    Inte trodde man att du skulle lämna sticket hemma. Du är flitig som en myra.
    Ha en skön ledighet nu tillsammans med älsklingen.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. men oj oj vad hjortron ni hittat. Det fanns litet här och där i fjällen där jag var, men inte så där så att man liksom öste ner i hinken....ja det kunde ju inte jag eftersom de var långt ifrån mogna!

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!