onsdag 8 februari 2012

Nu är det riktig vinter

Var upp till min älskade utanför Lycksele 34,5 grader kallt hade. Första gången jag upplever denna temperatur. Så här vacker var det utanför köksfönstret. Nu är det mycket gott om älg där, är så kallade vandringsälgar som drar sig till älvgångarna. Jag har stickat ett par sockor till min älskade.

Har under vecka stickat lite och även vävt ett par meter på mattväven hoppas få den klar under helg för att sedan sätta upp en ny mattväv. Har hur mycket klippta mattrasor som helst, är ju så roligt att väva, skulle vilja ha lite mera tid.

Annars så händer det inte så mycket här. Jag funderar på att åka med på sticklägret i Malung i augusti.

Ha det så gott Kram Elsy



2 kommentarer:

  1. Ååå, vilken vacker vinterbild!

    Han blev väl nog glad för sockorna? :)

    Till Lycksele har jag varit en gång, då var jag ung och studerade. Höll ngn slags lektion i ngn skola där... Minns att där fanns en djurpark. Finns den kvar?

    Ha så bra i veckan!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jiddrans så vackert så vackert och vad jag längtar upp dit! Blir till påsk!

    Skönt med varma sockor i sådan kyla. Kommer ihåg när jag var tonåring och stod och väntade på skolbussen i minus 32 grader....brrrr så kallt det var för precis som nu så skulle inte tonåringen klä sig varmt - mamma var litet arg på mig ;-) dumheter sa hon ja då får du väl frys då....och jag frös så hemskt så jag kommer som sagt ihåg det än idag ;-))

    Tack snälla för rösten - kul att ha gått till final i varje fall ....

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!