söndag 10 april 2011

Söndag och del 3 dopfilt

Här kommer del 3 av dopfilts stickandet. Den inre delen är klar och så har jag börjat med att stick sidorna, varje sida stickas för sig och sedan skall det stickas en spets runt om. Fortfarande lika roligt att sticka denna dopfilt. Har haft en skön helg, var igår en sväng till Kramfors och naturligtvis kunde jag inte låta bli att gå in i garnaffären och kom ut med en härva entrådigt svart ullgarn och en rund sticka 100 cm nr 4. behöver en lång rundsticka då jag skall sticka spetsen på dopfilten. På väg hem stannade jag hos handelsträdgården i Veda och köpte denna vackra tulpan pelargon, älskar denna krukväxt.
Igår var det ett fantastiskt fint väder satt en stund på altanen och stickade, hade hoppats på att det skulle vara samma vackra väder idag, men det är mulet och de har lovat regn idag. Så det blir att sitta inne och sticka.

Ha en fin söndag Kram Elsy

1 kommentar:

  1. Det ska bli kul att se den dopfilten färdig.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!