torsdag 6 januari 2011

Blev en fontän i köket

Har nu varit ledig i två dagar, oj så skönt. Det har inte blivit så mycket stickande. Snöskottning börjar att fundera på om det kan finna så mycket nera snö än det som kommit.............. Har varit ut och skotta vid två tillfällen idag hade gjort så fint där vi parkerar bilarna, vad händer då? jo snöplogen kommer och trycker upp en kant på va 80 cm, bara att gå ut och skotta igen. Ute blåser det och snöar så få se det kansek bli mera snöskottninga inna det är dags att lägga sig. Igår var vi en sväng till Birsta och handlade en del småsaker, brukar inte åka dit så ofta utan skriver en lista på det jag skall ha. Igårkväll var min sonhustru och barnbarn in till mig , sonen jobbade. Vi hade tänkt ha det lite festligt med chokladfondue, jag fick en fonduefontän i julklapp av min dotter och barnbarn. Nu var det tillfälle att testa den. Hade inhandlat en del exotiska frukter,choklad mmm. Vi sätter oss vid bordet och börjar att doppa frukterna i Chokladen, det smakade mycket gott. VAD händer jo det blir något fel, tror att det var en lite för stor bit choklad som fastnade i fontänen, så skruven i tornen far upp och det blir en jättefontän av cholklad över hela bordet och oss, vi kunde inte göra annat än att skratta. I dag har jag kastat ut julen, är så skönt då det är gjort, köpte igår en bukett tulpaner som jag satte på rumsbordet. Nu blir det tulpaner varje vecka fram till påsken.
Jag är nu ledig ytterligare tre dagar kommer bara att vara, dvs ta det lungt och njuta. Hoppas hinna sticka en del och ev sätta upp en väv.

ha det så gott och njut av trettondagskvällen Kram Elsy

3 kommentarer:

  1. Men vilken mojäng! En så'n har jag inte sett...kanske för att jag inte tittat efter sådant. Chokladfondue var ju populärt sent 70-tal början 80-tal...då kommer det också igen men med ny apparat då??!!

    Läste inlägget om den bastande hunden - helt otroligt! Har aldrig hört talas om en så'n.

    Här har det också snöat som bara den hela dagen. Gubben blir alldeles slut av allt skottande. Vi har en väldigt lång uppfart som är "privat väg" därmed plogas den inte av kommunen. Men gubben tycker än så länge om motionen och vill inte köpa snöslunga fastän jag sagt det. Får se när han börjar "krokna" ;-)

    Tack så hjärtligt för grattishälsningarna. Ska bli spännande med Max.

    SvaraRadera
  2. Chokladregn låter härligt!
    Fint inlägg!

    Alldeles just ska jag börja plocka ihop julsakerna. Skall också inhandla tulpaner och göra fint. Börjar jobba igen på måndag efter en lång ledighet.
    Ha en skön fredag!

    SvaraRadera
  3. Hihi som det kan bli ;o)
    Önskar dig en underbar helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera

Jättekul att du hittat hit, lämna gärna en kommentar så jag kan besöka dig också!